cuines, plats i vins del 2018

Girem pàgina al 2018 i un té la sensació que hagi finalitzat quelcom. És com si s'acabés un cicle o una etapa de la vida de cadascú de nosaltres. Tot i així, la realitat persisteix. I el que sembla un punt i apart de la nostra vida no deix de ser un punt i seguit. Res acaba i tot continua. Agraïm, cada dia, la immensa sort de viure. Persistim en la lluita de les injustícies, repudiem els falsos líders, ens allunyem de la infelicitat materialista. Ens desfà el plor d'un infant, ens ofega l'enyorança d'aquells que han marxat. I encetem així, tal com vam acabar el 2018, un nou any. No sense abans mirar enrere, donar un cop d'ull al que ha passat i fer un petit respir just abans de reprendre de nou el viatge...

A casa, la taula segueix sent el punt de trobada. Entre plats i vins ho hem viscut tot. Les alegries, les tristeses, desil.lusions, benvingudes i comiats,... i la taula sempre allà. I amb tots vosaltres les volem compartir. Aquí van aquells restaurants, menjars i vins que ens han donat felicitat aquest 2018.
Foto de R.Schemidt guanyadora del World Press Foto 2018. Revolta a Venezuela contra el president Maduro
El 2018 ha estat l'any que hem estrenat un blog de restaurants #ensagradamenjar. Posar lletra a les experiències gastronòmiques viscudes és el nostre propòsit. I si des d'aquest blog us podem suggerir un lloc per anar a menjar-hi estarem més que satisfets. Dels trenta llargs restaurants on hem menjat aquest 2018, en destaquem:

SANT PAU. SANT POL DE MAR
Sense cap mena de dubte, el tancament del Sant Pau ha estat un dels grans esdeveniments gastronòmics del 2018. A meitats d'aquest any, Carme Ruscalleda va comunicar la decisió de posar punt i final al restaurant des del qual ha aconseguit que el món sencer s'hagi posat als peus i nosaltres vam tenir la gran sort de poder-hi menjar el mes de gener. La nit d'aquell divendres per sempre més quedarà en el nostre record. Un dia en el que la cuina del Sant Pau ens va enamorar i en el que, per altra banda, vam trobar un xic fluix l'efecte experiència i show gastronòmic que s'espera en els restaurants d'aquesta categoria. Malgrat això últim, el Sant Pau ha estat el restaurant on hem gaudit més.
aprox. 250 euros/persona (menú degustació + maridatge).

MEXTIZO. BARCELONA
Va ser cap al mes de març quan vam decidir anar a sopar a aquest restaurant barceloní. Sense recomanacions prèvies ni idees preconcebudes ens vam asseure a la taula del Mextizo i l'experiència ens va agradar des de principi a fi. Restaurant de cert postureo que d'entrada pot enganyar, però que a mesura que van passant els plats saps que tens al davant un talent immens, Adrián Marín - responsable de cuina -. Si esteu per la capital i us va la cuina d'arrels mexicanes i fusió no dubteu de passar-vos pel Mextizo. L'èxit el teniu garantit!

Hi vam menjar i beure per uns 50 euros/persona.

EL RACÓ D'EN CESC. BARCELONA
Si quelcom teníem aquest 2018 era treure'ns l'espina d'encara no haver menjat al mític restaurant de la família Canovas. I és així com cap allà el mes de juny vam decidir posar-hi remei i anar-hi a sopar. Només entrar un se'n dona compte de la rellevància que ha tingut aquest restaurant per la capital catalana. Amb la professionalitat dels més grans vam gaudir d'una cuina que ens va fer emocionar per moments. Després d'haver menjat al Racó d'en Cesc de ben cert us diríem que hauria de ser de visita obligada per aquells que s'estimen la bona taula. Des d'avui un imprescindible per a qui us parlem. Hi vam menjar i beure per uns 50 euros/persona.

Però si de plats parlem, aquest seria el nostre menú escollit per aquest 2018:

1ºplats
crema de gorgonzola, daus de carbassa i núvol de sucre
del restaurant CASANOVA - Sant Martí Sarroca

2ºplat (de peix)
lluç en escabetx musclos salicòrnia i coriandre
del restaurant RACÓ D'EN CESC - Barcelona

2ºplat (de carn)
vedella wagyu de Burgos, brou bullent, romesco i vegetals
del restaurant SANT PAU - Sant Pol de Mar

postres
mousse de caramel i gelat de crispetes
del restaurant SOMODÓ - Barcelona

El 2018, també ha estat un any de grans vins i en el que hem disfrutat de grans copes. Aquí van algunes de les botelles que ens han donat més plaer:
Blancs

Memòria 2009 Can Descregut

Dolços i altres...
Ranci Balmaprat

I amb totes aquestes bones recomanacions us desitgem el millor 2019... sigueu molt i molt feliços perquè així també podreu regalar-ne un xic. 😘