Els bufadors del Beví

Com bé sabeu, els que aneu passant per aquí, de tan en quan, ens agrada conèixer el nostre país a través dels seus senders. Caminades tranquil.les i reposades. De dificultat mitjana-baixa. Entorns i paisatge plens de riquesa. Recorreguts que permeten fer-los amb família (sempre i quan hagueu entrenat un xic abans). En definitiva, experiències viscudes en plena natura que ens agrada compartir amb tots vosaltres.

els primers passos

La proposta d'avui ens porta fins al Castell de Montesquiu (Osona), lloc on hi deixem els cotxes. El destí? Els Bufadors de Beví (aprox. 15 km i uns 500m de desnivell). I comencem camí direcció la Plana de l'Hort i les masies de la Solana i les Planesses. Camí que ens porta a viure moments únics a la vida. La mateixa vida que pren un vedell recent sortit de la seva mare al bell mig d'un camp de pastura.

el grup enfila camí després de viure moments especials

Deixarem enrere aquesta pista per prendre la direcció del corriol que ens portarà fins l'ermita romànica de Sant Moí. Hi arribem després de dues horetes d'haver sortit del castell de Montesquiu. L'entorn es d'allò més agradable motiu pel qual ens decidim aturar-nos-hi per esmorzar.

una part del grup després d'esmorzar

comença la dura pujada

Esmorzats agafem camí que ens porta fins la bassa de la Processó, just abans d'entrar a la Serra dels Bufadors. A terra, camins de fulla seca. Al cel, les branques d'una espessa fageda. Ben aviat trobem les primeres roques esquerdades. També les vistes que ens ofereix la Collada del Beví. Passem pel Coll dels Tres Pals. El dia ens ofereix un paisatge únic als nostres peus.

la pujada entre roques

l'immensitat d'un paisatge

Arribats a aquest punt, només podem enfilar la baixada i el retorn cap al Castell de Montesquiu. Ho fem a través del corriol que ens porta fins a la Riera de la Solana. La calor i un sol de justícia allarguen un xic els darrers trams d'aquesta excursió. Res que no curi un bon dinar al poble de Sant Quirze de Besora.

foto de grup (autor J. Boquera)