Reus, capital del país del vi

Aquest passat cap de setmana vàrem tenir l'oportunitat de participar a la cinquena edició de Reus Viu el Vi, invitats per la Cambra de Comerç de la ciutat i acompanyant un grup d'amics blocaires, teniem el propòsit de narrar a través de les xarxes socials els principals esdeveniments de la fira.

En Dami -@viladamian- i Gali -@malviatge- en primer pla participant de la Disco Wine Rave

La visita de dos dies a Reus Viu el Vi va començar a l'Hotel Gaudí. Allà ens vàrem trobar amb el Sr Isaac Sanromà - president de la Cambra de Reus - i tots els companys blocaires: Núria -@prettywines-, Dami -@viladamian-, Dani -@viajares-, Èlia -@vinologue-, Marc -@deixam_tastar-, Marcos -@gastrono_vi i la nostra amfitriona la Ruth -@rtroyano-. Fetes les presentacions vàrem anar cap a l'acte més novedos de la fira, la Disco Wine Rave.

DJ Marc Griso
Ambient a la Disco Wine Rave

La Disco Wine Rave, de la mà de Miguel Figini -@vintaix- i el DJ Marc Griso, van aconseguir maridar música, joves, festa i vins, els quals són conceptes que massa sovint van deslligats. Al llarg de les dues hores que va durar la festa es van presentar 3 vins elaborats per joves i un combinat amb un destil·lat molt especial. Aquí van algunes notes:
La Mariona i l'Albert

• Succés - Viver de Celleristes - (DO Cona Barberà): La Mariona i l'Albert que van ser presents a la disco ens varen explicar en pròpia veu el seu projecte. Només amb 22 i 23 anys ja tenen el seus primers vins al mercat "la cuca de llum" i "Mentider". La "cuca de llum" va ser l'escollit per aquest dia. Un vi elaborat 100% amb trepat, amb poca intensitat colorant, molt aromàtic i fresc en boca.
  • El Gobe (DO Montsant): Permeteu-me dir que en aquest cas el vi, segurament, és "lo de menys". El projecte neix arrel de la desgraciada mort, en accident laboral, de Josep Barceló. Bona part dels seus amics van voler recordar la seva persona elaborant aquest vi. Una història plena d'amistat i sentiment.
  • Frisach garnatxa selecció - celler Frisach (DO Terra Alta): un vi amb aromes molt florals i de fruites blanques. Pel nostre gust li mancava més caràcter de la seva terra i per tant major estructura i persistència en boca.
  • Capità Haddock - Clos Mogador: René Barbier va posar el punt i final a la disco amb una sorpresa, un combinat molt i molt especial "el capità Haddock" elaborat a partir del seu destil·lat "La Quinta Essència". Precisament, aquest destil·lat va ser una de les seves primeres aventures en el món del vi.

En René Barbier i el seu fill preparant el combinat "capità Haddock"
El grup de blocaires amb en René Barbier

La moneda oficial de Reus Viu el Vi
Amb un gran ambient i ja ben entrada la vesprada va ser hora d'endinsar-nos a la fira per tal degustar alguns dels 150 vins que s'hi presentaven i, també, fer un tast a la mostra gastronòmica. En destaquem dos: Primer la parellada de Carles Andreu (DO Conca de Barberà). Un vi que segueixo tenint com a referència del bon treball amb aquesta complicada varietat. I, segon, el vi Octubre de Cingles Blaus (DO Montsant). Un dels vins que té major èxit a la ciutat de Reus. Un cupatge de garnatxa, carinyena i syrah amb molta intensitat aromàtica i en boca un vi que invita a una segona copa.

Però no només ens vàrem quedar amb els vins, en l'apartat gastronòmic vàrem tastar un arròs acompanyat amb carn de bou, una fideua, brotxetes variades, etc... i és que l'oferta en format de tapes era molt i molt variada.

Ja tard vàrem tornar cap a l'hotel. Encara amb el record ben viu de la mirada d'un René Barbier quan davant seu tenia desenes de joves gaudint de la Disco Wine Rave. Un gran home!! Bona nit...

L'endemà, dissabte, les prediccions amenaçaven pluja i, de fet, va ploure. Però ens va respectar, i molt... perquè tant bon punt varem posar els peus al carrer va sortir el sol. El proper destí? el museu Gaudí Centre. Situat a la mateixa plaça del Mercadal s'aixeca aquest museu on a la part més alta és situa el restaurant Gaudí.

Al Gaudí Centre hi trobem algunes de les obres poc accessibles de Gaudí

Amb el Gaudí Centre Reus dona l'homenatge a un dels personatges més rellevants de la ciutat. El museu és un centre d'interpretació de l'obra de Gaudí i on tots els visitants i poden trobar el missatge que acompanya les obres d'aquest gran geni. Us havíeu preguntat alguna vegada les possibles interpretacions de la casa Batlló? Sabíeu que les interpretacions d'aquesta obra serien sobre la llegenda de sant Jordi o les mascares dels carnavals venecians?... Doncs tot això i molt més ho descobrireu al llarg de la seva visita.

Acabada la visita al Gaudí Centre vàrem anar cap a la prioral de Sant Pere, lloc on hi ens esperava en Martí Magrinyà. Des del campanar gòtic (1566) de la prioral i amb unes vistes privilegiades de la ciutat de Reus vàrem fer un tast de molta alçada (60 m)dels vins dels cellers Vega Aixalà.

Una mirada des del campanar de la prioral de Sant Pere
Els blocaires seguint el tast del Martí Magrinyà
Entre terres d'argiles i pissarres es situen les finques dels vins Vega Aixalà. Varem tastar quatre vins, però si ens feu triar... ens quedem amb el tercer de la cata: el Vega Aixalà criança. Un cupatge de diferents varietats. En nas li va costar d'obrir-se, però va tenir una evolució molt interessant. En boca, un vi amb molta estructura, molt ample i un punt de tanicitat.

El Gali i el Dami en el maridatge a toc de campana

Abans de marxar de la prioral de Sant Pere, deixeu-nos destacar l'escala per la qual s'accedeix. Aquesta va ser font d'inspiració pel mestre Antoni Gaudí alhora de realitzar les escales dels campanars del temple de la Sagrada Família.

Davant el museu de Reus

Sense gaire temps per perdre, vàrem anar a visitar l'exposició de "Fortuny, el mite" al museu de Reus. En aquest ocasió vàrem tenir l'oportunitat de gaudir dels comentaris d'un guia excepcional, Sr Carles Tubella -comissari de l'any Fortuny-. És així com la ciutat de Reus i el MNAC s'han avocat a celebrar el 175è aniversari del naixement d'aquest important pintor reusenc i de la pintura europea del S.XIX.

L'exposició ha agrupat bona part de l'obra més significativa del pintor i s'hi poden veure quadres com: "el col·leccionista d'estampes", "la vicaria", "Nen a Portici", etc... I permet al visitant fer-se un bona idea de l'importància de l'obra de Fortuny.

Per nosaltres va ser una descoberta i us recomanem molt i molt la seva visita. Ho podeu fer fins el 7 de setembre.

Com podeu veure la ciutat de Reus ha donat lloc a importants personatges de la cultura i història catalana. D'això se'n va fer ressò Salvador Dalí...

Amb els estomacs queixosos vàrem arribar a l'antiga fàbrica de vermuts Rofes, espai on dinaríem. Si teniu l'oportunitat val molt la pena atançar-se a un espai com aquest. Les fotos ho diuen tot...

El restaurant ocupa la nau central de l'antiga fàbrica de vermuts
Al dinar ens van acompanyar en Pep Baiges i l'Isaac Albesa
Tot l'espai respira a vermut

Acabat el dinar i la tertúlia, tornem a l'hotel per acomiadar-nos d'alguns de nosaltres... els que encara vàrem quedar varem tornar a la fira per apurar els darrers tastos. Dos dies fantàstics! I que tornarem a gaudir l'any vinent de totes totes ;-)

Alguns dels darrers moments de Reus Viu el Vi...

Davant la casa Navàs, un dels edificis més singulars de reus
Fent temps a l'hotel amb la nova guia del Priorat de @vinologue
L'Elia de @vinologue ens va signar un exemplar de la guia del Priorat