La roca Foradada

Aquest cap de setmana passat vàrem visitar la roca Foradada, a la serra del Montsià. De ben segur, una de les rutes de senderisme més transitades de la serra del Montsià. I la veritat és que les vistes que un té des del punt més alt són magnífiques.

L'excursió formava part del programa de caminades del GER de la Ràpita (Alt Penedès). Prop de 15 persones ens vàrem trobar a les 7 h del matí per enfilar camí cap a Sant Carles de la Ràpita. Sobre les 9 h arribàvem al punt d'inici de la caminada, el cocó de Jordi (on s'hi poden deixar els cotxes aparcats). Arribareu fins aquí a partir d'agafar un camí de la mateixa N-340 al pas per Sant Carles de la Ràpita (km 1073), camí Mata-Redona.

Des del punt d'inici agafem camí cap al corral de Pere Vicent i que ens portarà fins a la font i el bosc del Burgar. Tenim referències del bosc del Burgar des de 1273. Els seus alzinars i rouredes s'aprofitaven per a diferents usos. Avui, tot i l'acció de l'home, encara resisteix el pas del temps i conserva aquell encant dels grans boscos.

el bosc del Burgar

A la font del Burgar vàrem aprofitar per fer l'esmorzar...

Recuperades part de les forces, el grup estavem preparats per començar a pujar direcció la roca Foradada. Pel camí trobem el mas derruït de Mata-Redona.

Després d'unes dues hores i mitja llargues arribem a la roca Foradada (507 m.). Les vistes ens deixen a tots bocabadats... i entre foto i foto aprofitem per fer les fotos de grup. Un cop a la roca, val la pena també pujar a la part superior d'aquesta per tenir una visió 360º de la zona.

Festes totes les fotos, ens posem camí de tornada i mirant les vistes que ens acompanyen del delta i de l'Ebre...

De baixada tornem a entrar a la zona de la font del Burgar, on aprofitarem per omplir d'aigua per darrera vegada del matí.

Després de 4 hores i uns 375 m de desnivell, sobre les 13 h, arribarem de nou a la zona d'aparcament. Una caminada senzilla de fer i que les vistes bé s'ho valen.

Per aquells que vulgueu més fotos de la caminada, ho podeu fer aquí.