Les millors canyes? a Madrid

la Gran Via, una de les artèries principals de la capital

Madrid ha estat una capital oblidada durant molt de temps alhora de planificar les nostres escapades. Finalment, aquest estiu varem saldar un deute amb aquesta ciutat. D'aquesta manera varem carregar les maletes al cotxe per passar-hi 4 dies.

Després de travessar mitja Espanya, varem arribar a Madrid. Un queda sobtat per la grandesa d'aquesta ciutat, de la magnificiència dels edificis que té l'administració pública, la quantitat d'avions que s'aixequen i aterren en un minut, etc... Si! Comentaris, tots ells, molt provincians, però que voleu que us digui... no me la imaginava tant tant tant... Madrid s'ha fet un gran capital europea.

el majestuos edifici de correus

Dia 1: La primera feina a fer era trobar el cèntric hotel que varem reservar. Es tracta de l'hostal "Abadía" (Carrer Luís Velez de Guevara 2) a 5 minuts de la "plaza del Sol". Us el recomanem. L'hostal disposa de banys compartits - ja us podeu imaginar com són les nits en aquest sector de l'hostal - i, una part més nova, on les habitacions són amb bany individual. Un molt bon hotel pel preu de les seves habitacions.

Havent fet el check-in i aparcat el cotxe, va començar l'aventura de trepitjar aquesta ciutat. Estant en ple centre de seguida un se sent absorbit per la ciutat.

a l'interior del mercat de sant Miguel l'activitat sempre bull
a les afores del mercat de sant Miguel, al capvespre
A ple migdia i després d'hores a la carretera, un busca menjar i canyes. Per déu i quines canyes!! les millors que he tastat mai. Prioritat màxima, no en deixeu escapar cap ni una. Varem dinar en un petit local a tocar del mercat de San Miguel i on varem menjar de fàbula, "Emma Cocina". Ara si! Ja estem apunt per recórrer tots i cadascun dels carrers de la ciutat.

un punt de vista diferent de la Gran Via

Tota la tarda la varem dedicar a passejar pel centre de Madrid.

el trànsit de qualsevol carrer de la ciutat
reflexos de la "plaza mayor", un dels típics aparadors

al mig de la conegudíssima "plaza del Sol"
jugant-se la vida, davant la "puerta de Alcala"

Al vespre-nit, quan el cansament comença a fer els seus primers efectes... un troba qualsevol motiu per estirar-se al mig de la "plaza major"...

intentant agafar un nou punt de vista de la "plaza mayor"

Dia 2: El segon dia, varem dedicar tot el matí al museu del "Prado". Va ser tot un matí dedicat a veure els grans clàssics de la pintura: El Cardenal de Rafael, La Taula dels Pecats Capitals del Bosco, El Cavaller del Greco, Les Menines de Velázquez, Les Tres Gràcies de Rubens,...

a les afores del museu del "Prado"
davant l'església de Sant "Jerónimo el Real"

Ja per la tarda va ser el moment de carregar forces per una nova caminada pels carrers de Madrid. Aquest cop tocava agafar l'avinguda de la "Castellana". Veure la zona dels nous ministeris, "plaza colón", el Santiago Bernabéu, les Torres Kio,... Vaja, us feu idea, no?

Torres Kio, seu de Bankia

Recórrer de dalt a baix la "Castellana" és un bon exercici de cames. Abans de sortir per la nit, la millor opció és passar per l'hotel i donar-se un dutxa ben fresqueta per recuperar l'ànima de nou. Ja ben de nit, varem fer cap al barri de "Chueca", una de les zones que concentra una de les més grans ofertes nocturnes de la capital. No deixeu passar l'oportunitat de visitar i fer algun tastet al mercat de "Sant Anton".

interior del mercat de "Sant Anton"
caminant per Chueca

Dia 3: Un nou matí comença a Madrid i comencem la nostra ruta en el parc del "Retiro" i voltants (Cibeles, Congrés dels Diputats, Museo Thyssen, Caixa Forum, etc...). I es que caminant, que gran que és Madrid... les cames al migdia tornen a tremolar. Tots caminàvem per la capital i es que aquells dies varen tenir lloc les marxes dels miners asturians i varies manifestacions contra les actuals polítiques dictades pel govern.

sempre custodiat per la policia, el congrés dels diputats
a les afores del CaixaForum

un dels espais més lúdics i visitats del parc del "Retiro"
el palauet de vidre del parc del "Retiro"

Ja per la tarda, ens varem dirigir al museu "Reina Sofía". Us recomano la seva visita! Va ser genial. Tot i les 4 hores si molt llargues que hi varem passar... tot i que al sortir no ens sentíem les cames... cal visitar aquesta joia de l'art i cadascuna de les seves 4 plantes.

bocabadats al "Reina Sofía"

Just sortir del museu i amb una gana immensa... varem devorar unes pizzes en un dels restaurants de la mateixa plaça del museu.

Dia 4: L'endemà era el torn de visitar la ciutat dels austries. Allà varem visitar el Palau Reial -gens recomanable, només per aquells que tingueu el morbo de quedar bocabadats amb la riquessa de la Casa Reial-, la "Plaza de Oriente", "Campo del Moro", "Jardines de Sabatini", la catedral de l'Almudena, etc... Sense més... Ja està vist.

intentant emportar-se la bandera espanyola del Palau Reial
davant la catedral de l'Almudena
teatre Reial

Ja per la tarda-vespre, i donada la proximitat, varem visitar la zona coneguda com la "latina". Allà us podeu trobar amb les típiques corrales madrilenyes. Tots i cadascun dels seus carrers estan plens de vida. Deixeu-vos emportar per la vida d'aquest barri.

Quan l'estomac va començar a fer de les seves, varem tornar al mercat de "San Miguel" a fer unes canyes i unes tapes. Molt recomanables les tapes de la "Casa del Bacalao", pel seu ajustat preu i lo bones que són.

típica corrala madrilenya... pels que sou fans de la sèrie "manos a la obra"

Aquella nit va ser curta. L'endemà ens esperaven la gent de Vega Sicília per visitar les bodegues i així començar la ruta per Ribera del Duero, que ja us varem parlar fa algunes entrades. Marxem de Madrid amb molt bon gust de boca i el record de saber que encara Bob "l'estatut" està ben viu i passejant pels carrers de Madrid.

Bob l'Estatut just sortint de la seu del govern de la Comunitat de Madrid

2 comentaris:

1. En eso estamos de acuerdo, las mejores cañas en Madrid.

ResponElimina
    Respostes
    1. Que ganas tengo ahora mismo de una canita... jejeje... Tenemos mucho que aprender en este tema por aquí. Un fuerte abrazo!