Caminada per les ermites de Montserrat

tots aquells que varem fer l'excursioneta. foto cedida per Xavi Cayuela
Avui, amb una vintena de companys del Grup d'Estudis Rapitencs, em fet una caminada per les diferents ermites de Montserrat. Ens em posat a la feina a les 7h del matí, enfilant el camí dels Degotalls. Espai on hi trobem un seguit de rajoles amb diferents sants i que ens recorda la santedat de la muntanya.

camí dels Degotalls
Aquest camí ens ha portat fins el pla del Monestir i des d'allà em començat a enfilar el camí vell de Sant Jeroni per arribar a la primera de les ermites, Santa Anna. El camí de pujada està farcit d'escales, però fa de molt bon pujar. L'ermita de Santa Anna és la més propera al monestir, tant sols a uns 30 min.

deixant enrere el monestir de Montserrat

ermita de Santa Anna
De Santa Anna em enfilat cap a Sant Dimes i Santa Creu, seguint per la zona de la Tebaida.

ermita de Sant Dimes

ermita de la Santa Creu
A partir comença un tram d'ascens i de corriols que ens ha de portar fins al Cavall Bernat. Però abans trobem 3 ermites més pel camí. La primera d'elles la trobem en el pla de la Trinitat i és, justament, l'ermita de la Santa Trinitat. Seguirem fins l'ermita de Sant Benet, actualment refugi de molts escaladors.

ermita de la Santa Trinitat
ermita de Sant Benet
Des de Sant Benet pujarem per una pendent direcció a la Trompa de l'Elefant fins arribar a Sant Salvador. Allà em decidit fer, una més que merescuda, parada i fonda per esmorzar.

ermita de Sant Salvador
Una vegada recuperades les forces em posat la directa per arribar al Cavall Bernat, l'agulla més famosa de la muntanya de Montserrat. Allà em al.lucinat una bona estona amb alguns escaladors. Just sota el Cavall Bernat trobarem l'ermita de Sant Antoni, amb unes vistes encara més al.lucinants.

just al davant nostre el Cavall Bernat
ermita de Sant Antoni
A partir de Sant Antoni ja em començat a desfer camí per tal de tornar cap al monestir. En el recorregut de baixada em passat pel Pla dels Ocells i pel Pas dels Francesos.

Pla dels Ocells
Res... 5 horetes d'excursió en total. Just per veure ballar els gegants de la Ràpita, a la plaça del monestir de Montserrat, i després de que haguessin pujat els gegants desde Monistrol. El motiu? la commemoració dels seus 25 anys. Per molts i molts anys!

Per aquells que us heu quedat amb ganes de veure alguna foto més... podeu entrar al nostre flickr.

Notes: primer una més que merescuda felicitació al nostre guia, en Miquel Miravet. I segon, la caminada és d'unes 5 horetes, circular de camí i de dificultat mitjana. Es recomanable portar pantaló llarg i bastons de muntanya.

2 comentaris:

1. Fa mil anys que no visitem Montserrat, però ens heu donat una bona idea per si decidim fer una petita excursió.
    Una molt bona entrada i a més, plena de fotos.
    Gràcies per compartir-la.

ResponElimina
    Respostes
    1. És molt i molt recomanable. Serà un molt retorn a visitar aquesta muntanya, a vegades, tant i tant desconeguda.