Un parell de dies entre Vitoria i Bilbao

Conjunt monumental de Quejana

Aquest pont de desembre varem visitar terres basques. Aprofitant els 3 dies de festa, varem carregar el cotxe per visitar les ciutats basques de Bilbao i Vitoria-Gasteiz. Però abans ens varem parar per terres Navarreses, Tudela, on varem dinar a casa Remigio. A partir d'aquell dia, lloc de referència per menjar molt bé.

Portugalete
Una de les cases d'Artziniega
El nostre refugi estava situat entre aquestes dues ciutats, a les terres dels antics Srs. d'Ayala, a Quejana, Los Arcos de Quejana. Només deixar les maletes en aquest petit hotel varem visitar el poble d'Artziniega, conegut pel seu casc històric que data de 1272. És una vila molt petita, però val la pena visitar-lo i passar-hi un parell d'horetes. Temps passats, tota aquesta zona formava part dels dominis dels Ayala. Cal aprofitar per visitar el conjunt monumental format pel: palau fortificat (S.XIV), l'església de Sant Joan Baptista i el convent dominicà.

L'endemà, just a la sortida del sol, varem fer camí cap a Portugalete i Getxo. Dues viles molt properes a Bilbao i que ens venia molt de gust visitar-les. El principal atractiu turístic és el pont "penjant" (o de Vizcaya) declarat patrimoni de la humanitat per la UNESCO i que va ser construït el 28 de juliol de 1893. Aquest pont uneix Getxo i Portugalete i el podem travessar des de baix amb el transbordador o bé pujar els 50 metres d'alçada a través d'un ascensor i travessar-lo per la passarel.la. Des d'allà dalt les vistes són impressionants i, també, de vèrtic. A banda del pont, també, val la pena passejar-se pel moll, el passeig marítim i els centres històrics d'aquestes dues viles.

imatge des de la passarel.la superior del pont
el transbordador del pont penjant
A migdia, varem anar cap a Bilbao. Ciutat on hi varem passar tota la tarda-nit. Bilbao és una ciutat on s'hi barreja la modernitat i el cosmopolitisme i la tipicitat de les ciutats basques.

casc històric de Bilbao
el Guggenheim, l'obra de Frank Gehry

De nit era hora de tornar cap a l'hotel, demà tocava matinar de nou per fer la visita a Vitoria-Gasteiz.
les vistes des de les galeries de Vitoria

De nou i de ben d'hora ens varem llevar per fer les maletes i anar cap a Vitoria, el darrer dia abans de tornar a casa. Mai havíem estat en aquesta ciutat i la veritat es que ens va sorprendre molt i molt gratament. Vitoria té un casc històric realment impressionant. A més, la celebració de les festes nadalenques li donen un toc de màgia a la ciutat. En el parc de la Florida es podia visitar un pessebre de figures de tamany real, realment espectacular! Per si tot això no fos poc, la nostra visita va coincidir amb el festival de fotografia "Periscopio".

catedral de Sta. Immaculada
I per si al dia encara li faltes alguna cosa més... Vitoria celebrava la IX setmana de la "cazuelita" d'Alava. Una cinquantena de bars i restaurants preparen al llarg d'una setmana les seves millors "cazuelitas" perquè a preus entre 2-5 euros tothom qui ho vulgui les pugui tastar. Nosaltres varem tastar les de 3 restaurants. Aquí van les imatges...

restaurant "el parlamento": manetes de porc amb salsa de foie i una galeta de poma
restaurant "el parlamento" i les seves especials patates braves
restaurant "izartza": ragout de jabalí al pedro ximenez i saltejat de bolets i "cococha" de bacallà amb crema de porros
restaurant "el jardin de Amarika": mini lasanya de cua de bou al curry i gratinat de bacalla i idiazabal
Les "cazuelitas" del restaurant "el jardin de Amarika" ens varen agradar tant que no van resistir a fer un parell més de plats.

restaurant "el jardin de Amarika": cecina i carxofes amb pernil i ous trencats

5 comentaris:

1. Ostres Gasteiz és la meva segona ciutat i sempre es menja de conya, aquest bar està espectacular i a 20 metres està el Tximiso, buff quina gana m´està entrant

ResponElimina
  2. Sergi... moltes gràcies per la teva recomanació. Queda apuntadíssima!! La veritat que estic molt d'acord amb tu, jo no hi havia estat mai i em va sorprendre moltíssim. Una ciutat fantàstica!

3. Hola,

Bilbao en los últimos años ha sufrido un cambio espectacular, para bien. Vitoria, es una de las asignaturas pendientes, espero conocerla pronto.

Saludos y Felices Fiestas !!

ResponElimina
  4. Estupenda ruta y, sobre todo, por la cuestión gastronómica que veo ha quedado muy bien reflejada. En fin, que hambre me está dando es que acabo de cenar.

Los mejores deseos de felicidad, no solo para estas fiestas. Salud, ciudadanos viajeros.

5. En el tema de la manduca als bascos no hi ha qui els superi!