Begur i entorns

Passar uns dies per terres "Gironines" és un luxe. De nou, un concert del grup de rock Kitsch ens va fer pujar per aquestes terres i, també de nou, varem aprofitar per fer un xic de turisme. Aquesta vegada varem passar la nit a Begur, a Mas Comangau. Sempre he estat partidari de parlar i recomanar aquells llocs dels que he marxat amb un molt bon gust de boca. I passar per alt, aquells que m'han deixat indiferent. Aquesta vegada faré una excepció, i tant debò sigui la última, però us haig de dir que no és un bon establiment. Personalment, no repetiré cap altra estada a Mas Comangau. Prefereixo no entrar en detalls, però és una llàstima desmerèixer un establiment com aquest. Tant debò canviïn la seva gestió.

Tret d'aquest fet, Begur és una vila pescadora plena d'encant i on hi varem dinar. El restaurant escollit va ser Can Rostei on hi varem menjar de conya. El plat: un arros al llobregant (llamàntol). Després d'un dinar com aquest, Begur encara ens va semblar més meravellosa.

vistes des del mirador de Josep Pla de Pals. al fons les illes Medes
Varem aprofitar la resta de tarda per perdre'ns pels carrerons de Pals i Peratallada. Dos pobles màgics. Els orígens de Pals daten del S.IX. El conjunt gòtic de la vila té un interès històric molt important: La muralla, que conserva 4 de les seves torres. La casa fortificada de Ca la Pruna del S.XV que allotja el museu d'arqueologia submarina. El castell que data de l'inici de la vila. La Torre de les Hores o de l'Homenatge que reposa sobre una gran roca i on s'hi poden veure unes tombes visigòtiques. A més, a Pals un hi trobarà comerços que ofereixen artesania de la zona.

Peretallada (t.m. Forallac) és l'altra petita joia d'aquesta comarca. També hi destaca el palau de la vila i la seva muralla. Però, especialment, la seva plaça major, on hi trobem uns singulars i ben conservats porxos. Les vivendes habituals de Peratallada solen tenir els baixos recoberts amb voltes de pedra, destinats a magatzems i cellers, mentre que la planta superior es disposa per l'habitatge.

Just vam acabar les visites culturals... cap a Banyoles hi falta gent!! A les 21.00h teniem sopar i a les 23.00 començava el concert dels Kitsch. Un gran cap de setmana.

Peratallada
Pals

3 comentaris:

1. Farem cas de les recomanacions, tant les positives com les negatives. A Peratallada hi vaig ser per Setmana Santa i si, és una joia. En vaig fer algunes fotos. Aquí te'n deixo una per si la vols veure.

El concert va anar bé, oi? Queda suposat que si.

Bon cap de setmana.

ResponElimina
  2. Bones Ariadna...

Jo procuro sempre escapar-m'hi alguna vegada a l'any. La veritat que tot el Baix Empordà és una gran joia... El concert? molt més que bé... Els Kitsch mai fallen.
    Per cert, la teva fotografia molt i molt xula. Plena d'intencions a portar-te cap a l'edat medieval... una gran foto!
    Una abraçada i molt bon cap de setmana...

ResponElimina
  3. Un lugar verdaderamente hermoso.