Roma per segona vegada

Vista de la Capella Sixtina
Diuen que ni les segones ni les terceres parts mai són bones. Aquesta vegada no ha estat el cas. La segona vegada que he estat a Roma ha millorat l'experiència de la primera. Després de dos anys... continua sent la mateixa ciutat monumental... això si! potser un xic més neta.

A la plaça St. Pere del Vaticà

Just aterrats a l'aeroport varem patir la primera anècdota: els taxistes. Aquests miren d'aprofitar-se al màxim del turista despitat per portar-lo de viatge per les interminables avingudes de Roma. Us recomanem que tanqueu preus abans d'agafar el taxi (prengueu com a referència aeroport Fiumicino-Centre Ciutat 40 euros o aeroport Ciampino-Centre Ciutat 30 euros).

Roma us ofereix moltes possibilitats on dormir, però penseu que els preus són elevats en comparació a d'altres ciutats europees. La nostra elecció va ser Visconti Palace. Un hotel que no és barat, però la seva relació qualitat preu és bona i més quan penso en l'hotel que vam estar la primera vegada (just al costat de l'estació de Termini). Vaja! que si busqueu un hotelet pel centre i bons serveis, aquí teniu una molt bona opció.

Deixats els trastets a l'habitació varem començar amb les nostres visites programades. La primera d'elles el Vaticà, on hi ens esperava la Laura (la guia que ens va acompanyar al llarg de tots aquests dies). Encara molt present la beatificació de Joan Pau II, varem disfrutar d'un dels millors museus del món... tant pel que aquest conté com per l'edifici que allotja totes aquestes obres d'art i troballes de les diferents civilitzacions. I com no? el gran tresor del catolicisme, la capella Sixtina!

Moment de la visita a l'interior del Vaticà

Imitant a més d'un Papa quan es refugiaven de possibles atacs, vam anar cap al castell de St. Angelo. Per cert, la calor a Roma es molt forta, val molt la pena que porteu amb vosaltres una botelleta de plàstic d'aigua perquè sempre la podreu anar a omplint en alguna de les fonts que trobareu. L'aigua de les fonts és potable i molt fresca, lo qual s'agraeix molt al llarg de les passejades per la ciutat. Ahhhh... les fonts tenent trampa per si hi voleu beure directament del sortidor, cal que tapeu amb el dit el sortidor d'aigua perquè us aparegui un nou sotidor que us facilitarà beure directament de la font. Per aquells que l'aigua no us acabi de convencer, podeu optar per anar a la gelateria San Crispino (Via de la Panetteria 42) i provar la barreja que vaig fer dels gelats crispino i llimona, mmmmm....

Castell de St. Angelo

En acabar la visita i per tal de recuperar forces, varem anar a fer una típica pizza italiana. Per aquest motiu varem anar a l'Archetto, restaurant que queda molt a prop de l'hotel en la via germania. Us el recomano 100%, les pizzes estant boníssimes.

pizzeria Archetto
 Pel matí del segon dia, varem fer una visita a les principals zones d'atractiu turístic de Roma: el panteó d'Agripa, la piazza Navona, la fontana de Trevi, la piazza d'España, etc... Una passejada per bona part de la nostra història. Al migdia, una petita pausa per fer un most... aquesta vegada varem anar a can Archetto (si, si, una altra Archetto). Es tracta d'una "spaghetteria" on es poden provar 100 maneres diferents d'acompanyar els espaguetis. La meva elecció: spaguettis amb vodka, llimona i formatge. Bonissims!!!

interior del panteó
Ben païts varem trobar-nos de nou amb la Laura a la piazza Venecia (just davant el monument a Vittorio Emanuele II i el soldat desconegut), per que ens acompanyés al barri Jueu i el Trastevere. Dos dels barris que s'han de visitar i dedicar-hi unes horetes del viatge. No obstant, continuen sense dir-me gran cosa...Anteriorment, no havia vist el teatre de Marcelo i val molt la pena!

carrers del barri jueu

altar a la pàtria, monument a Vittorio Emanuele II

Varem acabar la visita a la piazza Campo de'Fiori, on varem prendre unes copes i varem sopar al restaurant la Carbonara (a un dels extrems de la plaça). Recomano que proveu les fiores de zucca, boníssimes!! I que millor que per fer baixar el sopar un tomet per la Roma de nit.

el panteó
la fontana de Trevi
des del Tiver, el vaticà al fons
L'endemà, a primera hora del matí, la Laura ens va acompanyar a visitar sant Juan de Letran, una de les basíliques més importants, santa Maria Maggiore, sant Pietro in Vincoli (on es troba el Moises de Miquel Àngel), etc... Un matí ple d'història!!! Una curiositat és veure la devoció cristiana a la escala de la "verità", on els creients pugen els seus esglaons de genolls. Tanta història fa venir molta gana i varem anar a fer un most a il Matriciano. Lo millor d'aquest els seus antipasti.

Roma està plena de capellans, bisbes, cardenals, ...
Santa Maria Maggiore
Per la tarda, varem continuar caminant (sobre els pesats adoquins) i descobrint Roma.Que bonic que és Roma de nit...

Coliseum
piazza del popolo
pateon d'Agripa
A última hora del vespres, varem fer cap al restaurant Baffetto a via del governo vecchio (molt a prop del Panteon). No us ho podeu perdre. Pizzes i ambient al pur estil italià. Les pizzes bones i el tracte curiós. D'aquells restaurants amb solera de la ciutat. Aquí va acabar la nostra segona visita a la ciutat de Roma.

fent cua al restaurant Baffetto

4 comentaris:

1. Molt bones aquestes fotos del la capella sixtina, les expresions de la gent mirant són molt netas, estan molt equilibrades, has sabut captar molt bé aquest tipus de atmosfera. Felicitas¡¡¡

ResponElimina
  2. falta un xic de tripode... però es clar... no és plan de montar la paradeta al mig de la sixtina... jejejejeje.
    Gràcies per tot els teus comentaris ;-)

3. qué maravilla Roma! gracias por regalarnos estos pedacitos de esta ciudad inmortal!"
    saludos desde el maestrazgomagico.blogspot.com
    RAUL

ResponElimina
  4. Què tindrà Roma que atrapa a tothom?
    Felicitats per les magnífiques fotos.