Un cap de setmana a Nafarroa

imatge del palau d'Olite
torres del palau d'Olite

El  cap de setmana va començar visitant una cooperativa de vins a Olite, Piedemonte. Una bodega que elabora el 100% del raïm dels seus socis i que treu al mercat uns vins amb una molt bona relació qualitat-preu. Varem degustar uns blancs molt interessants, en especial un cupatge de viura, macabeu i chardonnay i un muscat de gra petit, genial!.

En acabat, varem passejar per Olite, que a banda de ser la capital del vi de Navarra, disposa d'un important passat medieval. Abans de dinar vam entrar a les galeries subterrànies. No es que siguin cap cosa de l'altra món. Però valen la pena per fer-nos un xic la idea del passat medieval de la vila. Tot just sortir de les galeries varem anar a dinar. Us recomano el asador sidreria Erri Berri (menú aprox. 25 euros), no marxeu sense tastar les pochas.

la tarda ens va donar un cel meravellós
Després d'haver paït bé el dinar, varem entrar al Palau Reial d'Olite per fer-hi la visita guiada. Tot i que el palau està en gran part reconstruït, encara s'hi respira gran part del seu passat històric. La visita us portarà per l'església i la seva magnifica portalada d'entrada, el claustre exterior, la cambra del rei i la reina, etc... Varem acabar la visita pujant a les diferents torres del palau, on hi podreu veure unes vistes magnifiques d'Olite i els seus voltants.

A darrera hora de la tarda, varem arribar-nos a Pamplona (Iruña) que ens quedava de camí per arribar a Urroz - on hi teníem l'allotjament -. Pamplona es d'aquelles ciutats que la gent té necessitat d'estar al carrer, sense saber massa bé on van. Mentre recorríem els seus carrers, imaginava tots aquells balcons a rebossar de gent celebrant les festes de Sant Fermín.

plaça de l'ajuntament de Pamplona
el famós carrer Estafeta de Pamplona

Ja per la nit varem arribar a la villa de Urroz i a l'hotel rural Muskilda, on teníem la reserva per passar la nit. Excel.lent!!! D'aquells llocs que us recomanaria sense pensar-m'ho dos vegades. L'hotel encantador i el tracte fantàstic (des d'aquí una abraçada a la Carmentxu i la Maite). Allà hi varem sopar... us recomano el rillete - una espècie de paté d'ànec, però directament fet de la seva carn -.

selva de Irati
pastures a la selva ded Irati

Finalment, el darrer dia varem agafar el cotxe per arribar-nos a la selva d'Irati. Aquesta època de l'any no es el millor moment per a visitar aquest paratge. La tardor o la primavera ha de ser espectacular! Però tot i així, el paisatge és sensacional! Un lloc per perdre-s'hi. Us recomano que no us atureu en el primer aparcament de cotxes que trobeu per tal de començar a caminar... podeu adentrar-vos tant com vulgueu a l'interior del bosc - sempre i quan us ho permetin els guardes -. Nosaltres varem arribar fins l'embassament de Irabia. Teniu dues possibilitats per entrar a Irati, una una des de Ochagavia i l'altra des de Orbaitzeta, nosaltres varem escollir aquesta darrera. L'opció de l'entrada d'Ochagavia us portarà fins a la selva d'Irati per carreteres més dolentes.

carrers de Galtzabarra

Com si res se'ns va fer l'hora de dinar i varem decidir apropar-nos als pobles de Ochagavia i Ezcaroz. En aquest darrer varem menjar al restaurant Galtzabarra. Aquest és d'aquells restaurants que quan demanes un magret no et porten dos talls d'aquesta peça, sinó que et porten el magret sencer... vosaltres ja m'enteneu.

Us recomanaría si teniu interés en viatjar a Navarra consultar abans l'opció dels tíquets de descomptes que s'ofereixen des de turisme de Navarra. La Carmentxu i la Maite ens varen informar d'aquesta opció i penso que realment val molt la pena. Ho he estat consultant, però no els he trobat. Caldrà estar al cas quan surtin anunciats a la pàgina web de turisme de Navarra.

el pas del riu pel poble