Les colònies industrials del Llobregat

màquines de les colònies industrials

Tot just farà un parell de mesos que varem poder visitar les colònies industrials de la comarca del Berguedà (http://www.parcfluvial.cat). Varem passar-hi tot un cap de setmana. Després de deixar la motxilla a l'hotel Berga Park, força recomanable, varem anar a visitar la colònia de Viladomiu Nou, situada a Gironella. Aprofitant un dels actes de la festa major, allà varem visitar les estances dels senyors propietaris de la colònia (la torre de l'amo) i on, també, ens van explicar com funcionaven aquestes antigues colònies. La visita és 100% recomanable, a més varem tenir la gran sort de trobar-nos una guia encantadora que ens va dinamitzar la visita fent-la del tot amena.
En acabar, vam tornar a Berga. On varem estar una estona passejant... a una setmana d'haver passat la Patum encara era ben palpable la ressaca de les festes.

filadores de les colònies industrials
L'endemà varem visitar una de les colònies més importants i conegudes de tot el conjunt del parc fluvial, Cal Vidal (Puig-Reig). Si el dia abans varem visitar la torre de l'amo a Viladomiu Nou... A Cal Vidal varem poder veure-hi totes les parts de la colònia: la botiga, els rentadors, una de les moltes cases familiars, etc... (però, allà, no vam visitar la torre de l'amo). D'aquesta manera, ens varem poder fer una idea molt bona de la vida cuotidiana a les colònies. Varem acabar la visita a la fàbrica. Lloc on varem engegar un dels vells tel.lers.
Seguidament, varem fer cap a l'Ametlla de Merola. Preciosa colònia on hi destaquen molts elements que recorden a una població marítima del Maresme. No podeu perdre l'oportunitat de donar-hi un passeig amb tota tranquil.litat!!. Per posar fi a la sortida, varem anar a dinar al restaurant de la mateixa Ametlla, Ca les Noies (cuina casolana molt recomanable).

Un llibre per la visita: "olor de colònia" de la Silvia Alcantara

2 comentaris:

1. Ei GAli! Benvigut al bloggger!!
    Ànims i mostra'ns els teus viatges .. o malviatges!
    Caic, no veig res, ignoro el meu nom.... jejeje!

ResponElimina
  2. Comparteixo la recomanació. Jo he fet alguna d'aquestes visites i realment valen molt la pena.
    Realment la guia de la Casa de l'Amo de Viladomiu Nou ens va fer la visita molt agradable i amena, donant-nos tota mena d'explicacions. Queden ganes de tornar a fer la visita.